Monday, July 5, 2010

Dalam setandan pisang...

Lepas sorang sorang adik adik aku keluar rumah. bukan lari rumah..bukan..
Mereka ke perbatasan berjuang demi kehidupan lebih bermakna. Okey ayat macam poyo diorang gi Afganistan jadi volunteer ke ape kan...

Dulu kecik kecik bila orang tanya adik beradik berapa orang? 6 orang. Ramainyeeee...Benci tau. Memang ah ramai 6 orang tu. Dah lah dekat-dekat. Tapi tu dulu...

Sekarang kalau orang tanya berapa adik beradik? 6 orang. Yang paling kecik tingkatan 4. Semua dah kemana hala. Kat rumah cuma tinggal 2 orang buat peneman ibu. Macam tak membanggakan sangat disitu sebab nama je adik beradik ramai tapi semua dah jauh-jauh...

Tapi ni kan kehidupan.... kalau aku nak yang terbaik macam tu jugak adik adik...

Bukan tak biasa lepas sorang sorang masuk kolej matriks u semua.. Ada dua part yang aku terasa sangat bila diorang keluar rumah..

Dulu masa F.ai.z pindah duduk luar. Terasa macam sunyi rumah dan takde teman bergaduh. Sebab dia suka cari pasal. Sumpah annoying mamat tu. Dan lepas dia keluar, aku jadi lebih berdikari. Sebab dia walaupun adik tapi macam abang. Lepas dia takde aku kena belajar naik bus :'p

Kemudian yang kedua bila adik aku yang baru ni aku hantar ke seremban meneruskan cita cita ayah untuk menjadi doktor.. haha
walaupun sign hang tak laku sebagai doktor tapi ape salahnye walaupun sebagai assistant doktor. ah macam sama je. sebab bila gi klinik semua nurse pun panggil doktor dan kau pun kembang semangkuk kan?
Kadang kadang malam bila aku terasa macam malas lah nak drive esok pagi, suruh apip jela pakai kereta tapi rupanya nak tak nak aku tetap kena drive...sebab dia dah duduk jauh. ah poyo je seremban jauh :p

Sumpah sunyi rumah sekarang... Cuma tinggal suara umi yang nyaring setiap pagi kejut anak dara dia tak reti nak bangun  :)

Adik adik yang lain masa diorang further study aku tak terasa sangat sunyi tu. Masa dianah aku masih lagi sambung blaja. Masa arif aku pun kat kolej lagi. Mira pun sama. So memang tak rasa sangat..

Bila umi cakap, nanti kita bukak posa berdua je kak... :')
Dianah walaupun duduk sekali tapi balik kerja pukul 9.30malam. OT memanjang. nak beli kereta cash katanya.
Faiz kat serdang. Sekarang pun jarang balik. lepas kahwin esok lagi lah... umi kata bukan aku
Mira dekat uitm. Shah Alam je.. Melainkan kalau dia rajin balik..
Arif. Dekat asrama. Hoi sungai bertek ja... kentut pun dengaq :p
Apip ah paling jauh. Seremban konon. citt

Kepada adik adik, hangpa memang baca blog aku kan selama ni? ch.ibh.ai.
Balik balik la selalu. Jenguk orang tua kat rumah. Umi tu sedih la makan balik balik berebut telur goreng dengan aku je. Last last umi pun malas nak berebut. Tak pelah kakak makan la semua.. Ha aku memang suka  makan semua :')
Lepas hantaq apip, ayah demam tau. Diulangi demam. Muka je rock. Tapi dalam hati ada taman rashidah utama...

Okey sunyi. Balik terasa nak makan laksa. tapi boring makan sorang.

2 comments:

  1. bila masing2 da besar..mmg gini la jd. tp bila musim perayaan ke apa akn jd sgt istimewa sbb boleh berkumpul. keep the best relationship between all of you..

    sy adik beradik 11 org tp masa musim perayaan je lah jumpa or cuti. :-)

    ReplyDelete
  2. hahaha

    aku nages baca entri ni.

    wak,
    adik beradik ni satu je.
    itu la yg kita sayang.
    and itu la yg kita hangin selalu.

    ReplyDelete