Friday, January 3, 2014

i want to tell you something!

Assalamualaikum. Harini saya nak share tentang satu produk yang saya dah guna dan sekarang sebab terlampau suka dengan keberkesanannya maka saya nak jual. Amboi kau, dah lama menyepi tetiba muncul terus nak jual barang. over sangat!

Pernah dengar tak haruman kasturi? Yang selalu kita dengar ialah 'mulut orang yang berpuasa itu lebih harum seperti haruman kasturi'. Dan dulu masa sekolah ada seorang kawan berbangsa India nama nya Kasturi -__-''

Jadi apa sebenarnya kasturi ni? Daripada pembacaan saya, Kasturi berasal dari 2 sumber iaitu dari Kijang (Musk Deer) dan satu jenis lagi dari sumber bunga-bungaan. Kasturi merupakan wangian terbaik dan kehebatannya diperkatakan sejak zaman berzaman. Sabda Nabi Muhammad SAW "sebaik-baik haruman (buat kamu) ialah misk / kasturi" (shahih riwayat Ahmad, Muslim, Abu Dawud, Nasa'i dari Jalal Abu Said Al Qudri)
Tapi kalau sesiapa nak tau lebih dalam tentang info pasal wangian kasturi boleh lah rajin-rajin google dan baca buku mengenai wangian. Boleh tambah ilmu gitu.

Jadi dalam banyak-banyak brand wangian kasturi ada satu brand yang sedang terhangat di pasaran iaitu KASTURI EMAS. 



Kasturi Emas mempunyai 3 jenis pilihan wangian iaitu


Melalui pengalaman sendiri. Masa baru lahirkan Arrazi, biasalah baby. Kalau time maghrib gelisah dan asyik nak meraung. Kadang-kadang kalau dalam kereta mengamuk dan rasa susah sangat nak tenangkan dia. So adik saya suggest sapu sikit kasturi kijang (Gold) pada selimut dan baju arrazi.  Lepas sapu, Alhamdulillah..baru lah dia tenang sikit dan senang tidur malam. Semenjak tu selalu sapu wangian ni dekat selimut, bantal  dia. Sejadah. Telekung. Kalau pergi memana memang stanby dalam handbag.



Kalau kita go through facebook page Kasturi Emas ni, banyak sangat feedback customer diorang. Masalah orang yang macam-macam. Ni pengalaman yang kawan saya sendiri kongsi setelah pakai kasturi emas . Dia dapat sample so dia pun try. Dia cuba sebab dia selalu diganggu. Diganggu macam selalu sesat. Padahal jalan tu dia biasa sangat lalu. Pernah sekali dia tak nampak kereta dia parking dekat mana. Ingatkan hilang padahal ada depan mata. Orang lain nampak tp dia tak nampak. So ada orang suggest try pakai kasturi kijang. So dia pun try. Sapu dekat leher dengan pergelangan tangan. Masa first time sapu, subhanallah rasa perit! panas! sampai dia pelik apasal panas sangat perfume ni? Tapi keadaan kulit takde ape. Takde merah atau kesan terbakar pun cuma rasa panas melampau. Tapi dia teruskan jugak pakai. Lepas seminggu perit tu hilang. Susah nak percaya kan? Masalah manusia ni macam-macam. Kadang-kadang benda tu tak jadi pada kita tp jangan pula kita ingat ia mustahil.






Kalau sapa-sapa pernah buat rawatan islam, mesti tau yang ustaz-ustaz yang berubat tu kebanyakannya guna kasturi. Mungkin sebab khasiat dia dan kemampuan dia dalam merawat. Kita pun tak tau kan. Hanya yang arif saja tau. Lagipun bumi Allah ni luas. Terlampau banyak sangat ilmu yang bukan semua sampai pada kita. Ilmu yang ada pada kita ni hanya lah setitik dari air yang mengalir di lautan. wahh bermadah gitu...



Kalau tengok lagi testimoni, ada yang ada masalah keputihan selesai lepas sapu kasturi kijang. Wow amazing! Saya seriously ingat kasturi ni sebagai pewangi and tak nak bagi hantu dekat je (bahasa kampung). rupanya dari segi kesihatan pun membantu. Kagum sangat!



Haaa lagi satu nak share! Lagi satu pengalaman sendiri. Hari tu anak buah saya ala yang pernah cerita dekat sini. Nabeeha. Dia tu kulit sangat-sangat sensitif. Lambat tukar pampers je mesti merah-merah melecet. Budak ni kalau hantar rumah pengasuh nak detect pengasuh tu efficient ke tak tengok celah kangkang dia. Kalau elok bersih maknanya efficient. Kalau ada merah-merah maknanya tak efficient. sebab lambat ganti pampers. lol. Ok nak dijadikan cerita, si mak sedara dia ni try la sapu kasturi kijang dekat tempat-tempat luka tu. Sebab kesian dia asyik sebut 'akit....akit....'. Lepas ganti, esok pagi bukak pampers semua merah-merah hilang. Kering. So kagum sangat. Lepas tu tiap kali mandi je dia sendiri request nak sapu kasturi. Amboi high maintenance sungguh! Ingat murah ke perfume tu? haha

wangian yang universal. Bukan terhad kepada muslim sahaja :)

So kalau ada sesiapa pembaca blog ni yang ada masalah seperti testimoni yang ditunjukkan di atas. Boleh lah cuba. Tak salah mencuba. Selagi tak cuba kita tak tahu. Mana tau produk ni berkesan.


Sekarang ni, Kasturi Emas tengah giat mencari lagi ramai ejen jualan ataupun lebih eksklusif dipanggi Eksekutif Jualan.. Kalau sapa berminat boleh layari laman web diorang www.kasturiemas.com.my or boleh call nombor telefon yang ada dalam map dibawah ikut negeri anda atau call je no ni 013-526 7129. Mana la tau student-student nak cari income sambil belajar, dengan modal yang sangat rendah boleh la try!





Sunnah satu kebanggaan. Cetusan keyakinan diri. 
The sunnah the better :)

No comments:

Post a Comment