Thursday, August 20, 2009

Orang yang betul-betul kenal saja akan dapat 100%

Semalam bos besar tak masuk ofis. Badan dia kecik je. Tapi kuasa dia besar. So panggil bos besar. Dia sedang sibuk 'memacking' barang anak dia nak pergi Umrah for the whole ramadhan. Anak dia muda lagi. Mungkin sebaya aku atau tua setahun dua dari aku atau muda setahun dua dari aku. Sedang buat ACCA. And sekarang dengar nak pergi Umrah. Hati aku sayu. Aku pun tak tau napa. Bila aku dapat tau orang orang yang aku kenal nak pergi umrah ke haji aku mesti sayu. Mata berair. Cepatnye rezeki diorang. Bila lah rezeki aku nak sampai sana. Hati ni rindu sangat nak tengok kaabah. Nak merasa buat ibadah kat sana.. Peluang tu pasti ada kan. Ya Allah makbulkanlah doa aku...
Semalam mase blog hopping dari blog ke blog aku terjumpa dua blog yang memang minat giler dengan karya Ramlee Awang Murshid. Omaigosh!! Memang teruja sangat lah kan. Selama ni aku memang jarang bercerita dengan kawan kawan rapat sebab diorang memang tak boleh masuk dengan karya karya thriller nih. so simpan dalam hati jela. Skrang ni aku macam excited sangat. Aku sedang mencabar diri sendiri untuk habiskan 2 novel dia atas sebelum kelas bermula. atau kata lain sebelum 29 Ogos sebab tarikh tersebut kelas aku akan bermula balik setelah sekian lama bercuti. So nanti nak kena fokus perah otak keringat peluh di dahi semua nak menggadaikan hujung minggu terlepas semua kenduri kendara semata mata nak dapatkan segulung ijazah. Jadi kena lah habiskan novel ni cepat-cepat.
Mikhail tu adalah novel RAM terbaru yang aku tambah dalam koleksi. Cerita masih dalam samar-samar. Tapi macam biasa. Karya beliau memang tak mengecewakan. Aku sanggup berjaga malam tak hirau lingkaran bawah mata samata mata nak tahu siapa mikhail tuan sadon zety raihana halim bla bla bla...
Tapi dalam banyak banyak karya RAM, aku paling dekat dengan ADAM. I'm adore dengan watak Hilman. OMG! Kalaulah jejaka itu untuk aku. wahaha!
Okey novel P.S I LOVE YOU tu aku baca sebab tak tahan godaan syakirah. Kau bayangkan sepanjang dia baca novel tu kejap kejap call. aaaaa...dila sedih la part ni. Aku nangis baca. masuk jamban pun aku usung. Dah lewat nak gi ofis ni, tapi sempat lagi baca buku ni. Mak ai..! Siap ada movie lah bagai. Ocin pun baca rupanya. Jadi kau bayangkan lagi, bila bertemu mereka berdua bercerita sungguh sungguh macam best giler novel nih. Aku memang tak tahan sikit la bab2 buku ni. So aku pun nak jugak merasa apa yang dia rasa. tapi biasalah..jiwa aku mungkin nak yang thrill kot. So selalunya aku akan lebih excited untuk baca Mikhail dari cerita jiwang, huk..huk..tapi boleh lah. P/S I love you pun menyentuh jiwa jugak. Mungkin banyak situasi dalam novel tu macam agak agak terkesan dengan aku yang telah ditinggalkan nih..muahaha!
Jadi adakah dila akan lulus cabaran ni dengan cemerlang? Sama-sama kita nantikan...

No comments:

Post a Comment