Monday, October 5, 2009

Catatan berbunga bunga tanpa daun..

Aku suka math! Aku perasan semenjak dua menjak ni, bila aku stress susah hati aku akan ambik soalan math aku buat senyap senyap kat meja kerja. Ye aku tau. Tak elok time kerja buat homework study. Tapi aku manusia. Hati ni selalu tak tenteram. Bila buat math hati jadi tenang. Lapang. Tak de dup dap dup dap tak sedap hati semua. Memang best lah. Itu dipanggil terapi.

Tapi bukan la selalu aku buat time keja. nanti rezeki jadi tak berkat pulak. Bila kerja dah setel, bos tak de nak mengarah itu ini aku ambik buku aku buat semua soalan math. Sampaikan yang dibulatkan besar besar dengan remark tak payah buat pun aku bantai buat. Betapa sukanya aku pada math! Macam sekarang sambil update blog sambil buat math. Tajuk harini matrik. aku pun tak faham matrik ni kita di sudut mana kita guna dalam kehidupan seharian. Dah la banyak no. Tah hape hape. Tapi aku suka.................... ;p

Mak penah pesan, kalau hati tak tenang, resah, baca al quran atau berzikir atau selawat. Ye aku buat jugak. Tapi soalan math pun membantu! serius nih..

Memang aku suka. Suka gila. Kira annuity, bunga, matriks, fungsi tertakrif yang tak tertakrif bagai semua bla bla bla...

Walaupun dalam kelas aku buat math sambil membebel lecturer mengajar laju macam jet pejuang Suqui tapi hati aku berbunga riang..suka sangat dengan math..

Bila lecturer cakap malam jumaat malam sabtu ni dia nak buat extra classes untuk math aku orang paling happy yang angkat tangan laju laju menyokong..heh! biarlah. aku bukan ada anak suami nak kena layan malam malam. Setakat tilam empuk dgn selimut sakti yang memanggil manggil tak kira masa tu? Apa lah sangat dibandingkan subjek kegemaran ni kan...

Bila dia cakap 19 hb ni kamu punya mid term test aku lah orang paling best sebab kena blaja kuat kuat supaya score dan rasa berbaloi dengan yuran yang mahal dan kos kos untuk datang kelas semua. So mesti blaja rajin rajin. Dah besar jadi doktor...

nak exam dah...haish....

2 comments: