Monday, October 19, 2009

Kalaulah malang itu berbau cam durian kan senang...

Aku kurang senang dengan bau durian
Kalau semua orang gila durian, aku tak. Kalau ada makan seulas dah cukup, kalau takde pun tak pe. Kalau bubur kacang letak durian..memang aku tak kan sentuh! Ais krim durian? Lagi lah.. Bagi aku biar durian sebagai durian. Jangan tambah kemana-mana. Biar bubur kacang seperti bubur kacang seadanya..

Tapi ini entry bukan tentang durian atau bubur kacang taruk durian..

Kalaulah malang itu berbau seperti durian, sumpah aku akan elak! Sebab bau tu selalu buat aku cam bad mood. Kalau anda mungkin tidak kan? Kita lain lain..tak sama..

Love and pain are just came from two side. But the harmony is there..

Minggu sudah, kami menerima menantu baru dalam keluarga. Semua orang happy, bahagia tambah pulak menantu ni rajin....oh sumpah rajin! Aku adore gila dgn dia. Dah la pandai bawak diri. Pandai borak borak sama pakcik makcik paling penting nenek lah. Semua puji. Kalau sudut tu bersepah, kejap je dia kemas. Ok fine! Jangan puji lebih2..mak kata, yang manis jangan terus ditelan, yang pahit jgn terus diluah...

Tapi bila DIA kata mahu menguji, janganlah kata apa..kita kena redha bukan? Sehari lepas kenduri yang semua orang bergebang sakan tu, adik pengantin accident. Tambah memburukkan keadaan, patah kaki habis semua luka luka badan. Tapi dia stabil. Murung je ayah.. Ibu susah hati. Tak pe. Ni lah namanya ujian.. Sabarlah semua.. Kita semua ada untuk kongsi kekuatan. Nanti baby amek spm dalam ward. Bukan teruk sangat. Tangan kanan luka tak pe, dia kan kidal.. Bukan maksudnya saya suka, tapi benda dah jadi..redha saja..

Sebab tu malang.. tiada berbau. Kalau bau macam bau kentut, boleh lari laju laju.
Sebab tu love and pain are came from two side..supaya hidup kita ada rasa dan warna. Dan paling penting kita tahu menghargai hari bahagia kerana pernah melalui hari duka....

No comments:

Post a Comment