Tuesday, November 3, 2009

Ini kan zaman moden. Aku terlalu konservatif atau apa?

Kepala bayi berulat ditemui dalam timbunan sampah

Kuala Terengganu : Kepala bayi tanpa badan yang telah berulat ditemui di tempat pembuangan sampah di Setiu hari ini.

Berita selanjut nya -> disini

Aku penah jumpa kepala patung baby perempuan yg kalau kita tekan dada dia ada bunyi budak menangis gelak sendawa tu. Aku penah jumpa kepala patung tu dalam tong sampah. Itu pun rasa dalam hati kesian nak mampus kat patung tu. Kesian gila... muka dh comot2 kena sampah. Memang sayu. Tu kepala patung. Ni kepala bayi weh. Kepala bayi. Aku tak dapat bayangkan perasaan ibu baby tu masa nk buang bayi dia dlm tong sampah tu. Ape dia tak rase pape ke? Dia rasa macam buang sampah perut ikan je ke? weh tau tak ko buang orang?? Hati memang panas baca cerita macam ni. Aku tak faham lah.


Kita selalu tengok cerita gadis di pusat pemulihan akhlak, rumah-rumah ehsan yang insaf selepas terlanjur. Diorang bertaubat sambil berazam nak besarkan baby dengan baik. Ye mamang diorang pernah buat salah. Salah yang memang susah nk dimaafkan. Tapi mereka tak bunuh orang. Diorang tak buang baby tu. Sampai sekarang aku tak dapat pastikan memang tak terjangkau fikiran aku apa yg ibu dia rasa masa tengah nak campak plastik berisi baby dalam tong sampah tu. Bayangkan kalau masa dia tgh buang tu baby masih bernafas. Dok menangis nangis teriak nak susu. Weh nyawa... Aduhai.. Nauzubillah... mintaklah dijauhkan kita dari ujian berat begini...

Bukan sekali. Tapi dah banyak kali. Aku tak pasti perkara ini memang dah jadi adat, adab atau perkara normal dalam dunia moden ni? Kenapa kerap sangat benda ni jadi seolah olah kebiasaan. Oh kalau mcm tu senang lah main sampai puas, buat anak lepas tu pk mana nk buang eh.. senang nya!

Memang ramai yang buat abortion baby sebagai cara terbaik untuk menutup dosa. Tapi kalau kau dah memang terbodohkan diri sendiri sampai terlajak terbuat anak dan terbodoh lagi sekali sampai terbiar anak besar dalam perut dan tak tahu nk buat apa lalu flush dalam tandas, buang dalam sampah segala bagi aku la...baik buat abortion kat mana2 klinik. Lepas tu ulang balik dosa yang sama sampai kau lembik dan at last kau sendiri digugurkan. Sumpah aku tak pernah menyokong pengguguran secara haram nih! Tapi daripada nak buang bayi tu dalam tong sampah lebih tak berapa kejam abortion je la!

'Badan bayi yang dipercayai dibuang disitu sejak seminggu lalu, dipercayai dimakan binatang buas'

Serius tak sanggup!


No comments:

Post a Comment