Monday, July 25, 2011

nasi goreng usa

Selagi belum ada anak, ini lah masa nak cari ilmu banyak-banyak. Semalam berkesempatan hadir ke masjid negeri dengar kuliah Ustaz Azhar yang fames tu. Sebelum ni Cuma dengar dari vcd je. Dia goyat teganu pekat. Mula-mula ambo tak bape nak faham. Lama-lama buleh masuk. Masa nak ambik wudhuk, terpandang sorang akak ni tengah salin nappy anak dia. Masa tu keadaan kelam kabut. Semua orang tengah berkejaran ambik wudhuk, pakai tudung sebab imam dah start baca Al Fatihah. Masing-masing berlumba-lumba untuk mendapatkan pahala berjemaah. Aku tengok akak ni pun kelam kabut membersihkan apa yang patut sambil pujuk anak dia yang makin kuat melalak. Dalam hati terdetik, alhamdulillah syukur…sebab dia dah ajar anak dari kecik datang masjid. Lalu hati kecil berazam nanti nak ajar anak macam tu jugak. Aku bersyukur jugak dalam keadaan sekarang masih belum punya komitmen terhadap bayi sendiri, banyak masa aku terluang sepatutnya digunakan untuk cari ilmu cukup-cukup… itu yang aku suarakan pada suami saat dia bertanya awk belum ada tanda-tanda lagi ke? Dia diam dan aku agak dalam hati dia bersetuju  dengan aku..

gambar dari sini

No comments:

Post a Comment