Monday, June 17, 2013

Kuku panjang


Walaupun isu ni sensitif bagi sesetengah orang. Tapi please yaww..geli tahu? Lagi pun aku rasa sekarang ni, dah tak trend kot simpan kuku panjang ni. Sebab kebanyakan orang dh tau yang dekat kuku kita kalau panjang sikit pun dh ada kuman e-coli. Dah la tu. kau simpan kuku tangan sebelah kiri. Tahukah anda tangan kiri tu digunakan untuk cuci bhonthot?? Geli ar. Dah la tangan kiri. Lepas tu ada hitam-hitam. Kembang tekak aku type ni. Unless kau tak cuci bhonthot lepas membuang atau istilah orang kebanyakan ‘tak cebok’  muahaha!


Haishh

Geli!

Nak kaler pun beragak la. Ramai je artis kaler kuku tapi tak yah simpan kuku pun. Tak up to date la kau ni. Seriously kalau aku tengok orang yang simpan kuku panjang ni rasa kesian timbul dalam hati. ish..ish.. kesiannya… mcm orang kampung…er kampung..err… ehh!! Jap jap. Aku pun orang kampung gak. Tapi rajin-rajin la cari maklumat. Tambah ilmu. Supaya jadi orang kampung yang berilmu bukan yang low class yakni kesian. Lepas tu kalau nak jadi hipster kena la perhatikan dengan mata hati trend artis. Ini tak. Kalau bukak facebook  sibuk tengok artis k-pop. .. aku dah google gambar artis kpop. Kau tiru diorang ar ni simpan kuku? Ok fine. Tapi kuku diorang putih. Kau punya hitam. Takkan diorang makan kuman e-coli kau pun nak makan??

Jangan nak claim diri sendiri hipster wannabe kalau kuku pun panjang. Kesiah dowh! Haa kan bahasa rempit dah keluar.

Lepas tu kalau kau tu ibu, jangan la simpan kuku panjang. Nanti masa ‘cebok’ bhonthot anak kau melekat lak cebisan-cebisan tu kat kuku. Pastu kau masak makanan untuk anak dengan suami makan. Macam manalah satu family tak benak? Haishhh..

Haa lagi satu! Kalau kau nak simpan gak kuku panjang kau yang hitam tu, tolong jangan sibuk nak suap anak orang makan. Cubit kuih guna kuku panjang kau tu. eee aku tumbuk gak muka kau kang! Kau nk ternak  e-coli sorang-sorang dah ar. Jangan nak sebar dekat anak orang lain. Hangin je aku tengok. Dah la tergaru-garu guna kuku berkenaan. Eeeee!!!


Dah..dah gi potong kuku!

Ok la. Sebagai menghormati hak asasi manusia aku redho je kalau kau nak simpan kuku panjang. Tapi pastikan bukan di tangan kiri DANNNNNN pastikan bersih dik? boleh? Bersih dan putih la at least kan. Jangan kasi nampak taik-taik hitam tu. Jijiksssss

ini kuku itik

No comments:

Post a Comment