Friday, December 24, 2010

Bukan masalah berapa ribu yang kau ada!

Bukan mudah nak terima pengkhianatan orang pada kita
tambahan pula pengkhinatan dari orang yang kita sayang cinta dan selalu rindu
bukan mudah..

dan aku pun tak pasti kenapa mudah kemaafan diberi sedangkan pengkhianatan itu adalah yang dilakukan dengan sepenuh jiwa dan raga dia pada kita..
aku fikir, siapa aku tidak mahu menerima maaf orang
sedangkan tuhan sendiri maha pemaaf
Rasul sendiri maafkan umatnya
jadi siapa aku??

tapi rupanya
walaupun kita bisa memaafkan
hati susah melupakan
susah...
sehingga kau merasakan
kau cuma berkorban untuk dirinya
sedangkan dia?

rasa perit masa dahulu belum benar-benar sembuh
rasa bahagia yg direntap itu belum benar-benar hilang
rasa dikhiniati itu masih kuat
kuat

sampai hati kau!

bukan tak mahu buka buku baru
cuba
tapi tak berdaya
senyuman kau dan dia
masih kuat di hati dan mata

jangan terlalu berharap pada aku
kerana benci itu masih ada

maaf!

No comments:

Post a Comment