Tuesday, November 9, 2010

semua kawan kawan saya cantik...

Pergi jahanam la jalan sesak dekat bangunan merah
tempat fully book masa tengah kelaparan macam naga
gambar naik menara yang mahal tetapi cantik gila macam saiful nang ambik
muka ocin dan sotong goreng tepung yang tiga pinggan yang tak habis yang meja sebelah
termakan bahulu yang wangi
berebut alat garu kepala yang pelik
gosip pasal kakak cantik yang latest tak habis habis start dari bangi-seremban-jasin-ayer keroh-seremban-bangi..
si driver yang bunian
si nurse dan ubat-ubat nya



aku tak pernah rasa kawan aku tak cantik
walaupun ada antara diorang yang ditinggalkan sebab perempuan lebih cantik (ehem including myself)
walaupun kami selalu gelak besar di rumah pengantin dan tunjuk perangai kami tak cantik
walaupun kami sedang berselisih dengan satu group perempuan cantik
aku tetap rasa kawan kawan aku paling cantik (termasuk diri sendiri)
tak perlu risau pasal si cantik yang sentiasa dapat perhatian sejuta orang pun
sebab kami tetap cantik di mata kami dan kawan-kawan kami

No comments:

Post a Comment