Wednesday, January 12, 2011

Ikan bilis goreng dengan nasik panas...sedapnye!!!

Serius ni. Bagi aku bila seorang lelaki tu buat hal, ada perempuan lain, aku jarang nak marah perempuan yang jadi orang ketiga tu. Jarang! Macam dalam cerita aku dulu, ex bf boleh ada perempuan lain aku sikit pun tak marah orang ketiga tu. Sebab bagi aku dia tak tau yg lelaki tu bf aku. Sebab lidah lelaki bercabang. Sepuluh patah keluar dari mulut dia, satu pun belum tentu kau boleh percaya. Dia boleh cipta seribu alasan, seribu cerita cakap yang dia tu single, duda, bukan bf orang yang menyebabkan perempuan tu setuju untuk berhubung.

Buat apa nak bergaduh sesama perempuan, tarik rambut depan orang ramai sebab lelaki? Betul la pokok takkan bergoyang kalau takde angin atau gegaran atau gempa bumi. Eh salah peribahasa. Tepuk sebelah tangan takkan bunyi melainkan kau tepuk dekat dinding atau tepuk bontot orang atau tepuk dua-dua tangan. Baru ada bunyi atau ada respon.

Jadilah perempuan yang matang. Tu pesanan untuk aku. Lelaki, kalau beria mana pun kalau kau pertahankan dia supaya jadi hak milik kau sorang TAPI kalau hati dia nak berubah, berubah jugak. Tak payah la kau tulis cop kat dahi dia 'HAK MILIK AKU' kalau hati dia rasa nak pergi, dia pergi jugak....

Tak payah beria sangat pertahankan lelaki ni. Cukuplah kalau boleh hidup bersama saling hormat, faham peranan masing-masing, jujur dah cukup. Risiko ada di mana-mana.

Sebagai perempuan, lebih baik kau belajar berdikari. Nak buat ape tak payah harap pada lelaki. Asalkan tak langgar syariat. Ok lah kan?

Walaupun dah masuk tahun baru tapi issu dekat blog ni masih sama
pasal relationship yang tak pernah nya elok
korang doakan lah aku semoga tahun ni tahun yang baik untuk aku, relationship aku..

No comments:

Post a Comment