Tuesday, March 2, 2010

cakap saja...

Sorang kawan,

"bumi kita ni dah penuh sampah. Sana sini ada je sampah tepi-tepi jalan. Pening pale akak tengok" sambil memegang botol 100 plus sambil menyedut nyedut enak...srutttt...srutttt bunyi nya.. ;p

"orang kita ni malas nak recycle. tau tak aritu orang gaji sebelah umah akak kata, kat Malaysia ni duit boleh dapat dari tepi jalan je"

"diorang kutip je tin botol tepi jalan bawak jual. Kumpul hujung bulan pos balik kampung"

sambung nya sambil baling botol 100 plus yang sudah kosong ke dalam tong sampah....

aku???

ehh...kalau kumpul botol kan ke bole buat duit?

cakap saja...aiyyyya!

2 comments:

  1. heheehhe.....memang kekadang kita tidak sedar suma tue...

    lg 1 malas sebenarnya

    ReplyDelete