Wednesday, March 17, 2010

Refflesia dan Borneo

Dah lama tak update pasal diri sendiri

semalam
pergi bank untuk bank in duit
hujan renyai renyai
turun kereta hujan makin lebat
tapi lantak lah
tanpa payun redah je
dah selamat bank in duit
jalan slow slow
sbb selipar ni rupanya dah lama botak
turun tangga merentasi barisan kereta yang tengah tunggu parking
ada tangga lagi
slow slow..
dalam hati terdetik
kalau jatuh ni kaw kaw punya malu
.....di anak tangga terakhir
sruppp....aku tergelongsor macam buah nangka terputus dari tangkai
cissss!!!!!


hari ni
terjaga dari tidur
skrin hanfon menayangkan
7.00am
oh mai!!!
memang tersasar jauh dari jadual biasa jam 5.00pagi
mampus!!
dah la cik yati nk tumpang gi ofis
adik aku pun nk kena hantar dia tepi jalan naik transport yg akan ambik pagi pagi
sudah!
rupanya semua isi rumah pun sedang asyik dibuai mimpi
entah gas apa yg menyelinap dalam rumah aku
sampai semua orang tak sedar
bila lambat aku stress
bila stress aku tak mungkin akan buat pilihan tepat
aku rasa pilihan aku dah tepat
tapi tidak sebenarnya
pilihan apa?
jalan mana yang terbaik untuk lalu
yg tak jam
dan pantas
oh mai!!!!

tadi
masuk ofis bebudak dah penuh
yela sampai jam 8.30
kejadah nye takde orang kat ofis kan
bila masuk, semua senyum menyindir
hish!
pastu sibuk tanya soalan tak relevan
ciss!

tak peduli
hari jumaat aku nk mc nk gi beli slipa baru
lantakan!

No comments:

Post a Comment