Wednesday, June 3, 2009

Tora Datang Lagi!!

Borak2 dengan teman aku yg sorang ni, selalu buat aku tefikir..ada ajer isu yg dia bangkitkan. Semalam, dia menyebut pasal umur..Ini dah pertengahan tahun. Tak lama lagi aku akan cukup 23 tahun..Oh! Please don’t remind me bout that…
Sepanjang umur itu, belum ada satu pun pencapaian yg membanggakan aku apatah lagi umi ayah adik2..

Kadang2 aku sedih napelah aku dilahirkan sebagai anak diorang..kakak diorang. Langsung x membanggakan!

Dgn career yg tiada tahap langsung..dgn gaji yg ditahap fakir yg layak dapat bantuan, dan sampai skrang aku belum ada apa2 harta yg tertulis atas nama sendiri..sedihnya mengenangkan nasib tidak seperti orang lain..

Aku pernah tanya Tuhan ..

apa yg tak cukup dalam usaha aku ni?
Apa yg orang lain buat yg aku x buat??
Apa lagi yg aku perlu buat nk dapat seperti orang lain?
Tak cukup ke doa yg aku panjatkan pada Mu selama ni..?
Kau ambil semua yg aku perlukan..
Sebenarnya ada ke tak tempat untuk aku dalam dunia ni????
Nape Kau tak adil..orang lain buat jahat jugak dan tak pernah terlintas untuk berubah pun, tp kenapa rezeki mereka lebih??

Aku x puas hati..memang aku x puas hati!!!!!

Ya Allah….ampunkan sebab begini……

Aku terbaca tentang ini….

If you were rely on Allah as He should be relied on. He would provide for you as He provides for the birds. They go out in the morning hungry, and return in the evening full.

Mungkin selama ni aku x betul2 rely on Allah…ye ke Ya Allah..??

Kalau aku belum sedar, sila sedarkan aku…

Sesungguhnya aku x nak hidup aku macam ni…sebelum aku mati, aku nk hantar umi dan ayah pergi haji dan aku sendiri nak sangat, rindu sangat nk jejakkan kaki ke Tanah Haram itu ya Allah…Aku nak ada kerja yg baik, aku nk ada kereta idaman, aku nk ada rumah yg selesa, aku nk bahagiakan umi,ayah adik2, aku nk ada suami yg penyayang, anak-anak yg baik….bantu aku…Aku sungguh2 ingin bergantung pada mu ya Allah…

................................. ................................. ..............................


Pesanan kepada sesiapa yg berkenaan

Ini adalah senarai kebaikan kamu. aku x pernah lupa.. rasa bersalah selalu buru aku kerana x pernah nk highlight tentang ini...
dan lepas ni aku xnak ingat lagi kebaikan itu…

Trima kasih pinjamkan duit ketika di Guardian..aku tekulat2 x cukup duit di kaunter bayaran

Terima kasih krn hantarkan dan temankan aku inteviu sana-sini

Terima kasih krn temankan aku melihat2 dan memilih kereta

Terima kasih krn jadi org tengah untuk deal dgn Said Produa dan Mr. KK Lim

Terima kasih krn sudi bantu aku jemput arif dari Politeknik ketika aku betul2 kesuntukan waktu

Terima kasih krn kau adalah org yg sanggup berhenti motor semata-mata utk angkat call dr aku

Terima kasih krn sudi fax kan peluang2 yg pernah terbuka

Terima kasih untuk semua kebaikan yg x tertulis disini..

Terima kasih kerana orang itu adalah kamu…Biar tuhan saja yg balas…

kita kini 0 - 0

Lega..akhirnya aku dh tulis apa yg nk aku bagitau...baca dan senyap saja.

No comments:

Post a Comment