Friday, May 22, 2009

Kisah 4 : Kehidupan ini..

Baru pulang dari kursus..bak kata kiron induksi. ha yelah...
Ingatkan dapat keluar daerah bagai suatu rahmat. rupanya bila balik macam2 yang berlaku..
......

Bukan sesuatu yg mudah rupanya bila hati tgh kecewa, nak melalui 3 hari dgn hp kena blok..awal bulan aku byr bil x penuh. makanya over limit lah ia..stress!!! x der sapa pun call aku even umi. diorang ni dah x sayang aku ke?kiron pun cuma forward sms maxis yg dia dpt. huh!!
bila balik xder sape bole amek aku kat ofis. kereta faiz dh amek. habis mcm mana aku nk balik? g keje esok? patah kaki...

sedih nye...aku rasa mcm semua kenikmatan ditarik serentak..apa salah aku?
kemudian aku memang x okey langsung..sangat2 x okey...
kemudian aku text someone...dia reply macam ni..

Sabarlah...kekuatan orang2 mukmin adalah sabar..pada dialah tempat kita mengadu. doa itu adalah senjata mukmin..Allah x pernah zalim pada hambanya..kita yang selalu zalim pada diri sendiri..serah diri kita bulat2 pada Allah. Biar dia atur segalanya untuk kita..

Kita minta kepada Dia setangkai bunga segar, Dia beri kaktus berduri..

Kita minta kupu-kupu, Dia beri ulat berbulu..

kita sedih dan kecewa..

namun kemudian,

kaktus itu berbunga indah sekali..

dan ulat itu menjadi kupu-kupu yg cantik..

Itulah jalan Tuhan, indah pada masa yang ditetapkan Nya..

Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan..tetapi memberi apa yang kita perlukan..

Kadang-kadang kita rasa sedih, kecewa dan terluka..

tapi...jauh disana..Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita...

Sabar dan pasrah...

Aku yakin, dia yakin..kami yakin

sesuatu yang manis bermula dengan pahit..

harap kita sama2 dapat merasa yang manis itu..

No comments:

Post a Comment