Friday, May 22, 2009

HANDBAG + JAM TANGAN FOSSIL

Perkara ini aku tulis minggu lalu..tp sbb pendrive tetinggal maka hari ni baru bole post..aku peduli hape kan?blog aku..oh ya apa itu situs web? sila berikan jawaban..aku buntu..dan akhirnya aku b0le juga tinggalkan k0men di ruangan mu sakirah..ya ha!!
usaha tangga kejayaan..!!

Cerita 2

Jiwa terasa kosong pagi ni..dalam masa2 ni la kene hati2 sebab syaitan mudah masuk ke dalm jiwa yg kosong..istighfar dilla..ingat tuhan banyak2..syukur pada mu ya Allah..hingga fasa ini aku masih mampu bertahan sebagai hambamu..jiwa ini terasa rindu sangat untuk sungguh sungguh mengadu merintih pada mu ya Allah..ampunilah semua dosaku samada dalam sedar atau tidak...

Sedikit tazkirah pg dengan gadis itu..sedikit mencuit hati. bukan lucu tapi agak memilukan bila kita sama-sama kawan baik tapi ditimpa ujian yg hampir sama..aku ditinggalkan sang lelaki..dia juga..hah dulu kami ditinggalkan juga pada waktu yg hampir sama. Aduh lepas ni kena hati-hati kok..hahaha

Tidak kah..itu kan kebetulan yg melampau?

Ita cerita tentng dulu..bila kau dapat tahu tentang dia harus bertunang dgn org lain, aku juga terima berita hampir serupa. Dia mesti menikahi pmpuan itu!! Sungguh JERK mereka ini..tp kita kan antara org yg kuat setanding dgn Malek Noor layak nya kita ni.. mengharungi hari2 dengan senyuman kemudian nangis kemudian ketawa kemudian nangis lg...dan buktinya kita kuat..tengoklah result final exam kita..antara yg terhebat kot...ah bicara soal result buat aku stress...its okey..rezeki aku belum sampai untuk menggunakan diploma ku sepenuhnya...

Nah,lihat kami hari ini...dicuit bahagia (dgn seseorang dipanggil JERK lg..hihi..) Cuma seketika..eh sama lagi kisah kita..tp kwn ku lagi dasyat..putus ikatan yg sudah dimaklumi family. Aduh nasib aku belum melangkah ke alam itu...tp apa bezanya?? Kami tetap ditinggalkan lelaki..dengan alasan kami ni terlalu baik, terlalu hebat, terlalu cantik (sudah pasti) untuk mereka..makanya untuk tidak mengecewakan kami, hubungan ini terpaksa di STOP kan..apakah itu??ayat ni..

siapa pernah berkata2 ya..ko ingat ko ketawa, ko bahagia??

Lalu perempuan jenis apakah yg jd pilihan2 si JERK ini?

Owh...yg kurus kerempeng?(haha..kamu jgn terasa kira.luahan seorang yg gemuk spt aku)..yg make up nye setebal pelakon opera cina? Yg orang nya perlu dihantar tepat2 ke muka pintu, kemudian korang patah balik untuk cari parking? (lembapnya!!) yg pandai bergaya sakan tp guna duit poket si JERK2 inikah wahai lelaki?? Lalu kamu memang si JERK kuasa dua!!

Duh...alangkah bahagianya pagi ini...menaip sambil ditemani lagu2 indie..ah pelikkan hidup ni...

aku yg selalu sedar tentang kelemahan diri tp ditinggalkan mungkin atas alasan kelemahan tersebut..adilkah? yela..itu namanya kelemahan..aku sedar..maka aku juga sedang memperbaikinya..tidakkah mereka boleh compromised tentang itu?mcm ni..itulah kelemahan dia. Aku akan cuba terima. Dan jika tidak, aku akan berbincang dengan nya supaya kelemahan itu dikurangkan..x bolehkah wahai lelaki anda semua berfikir tentang itu..jika perempuan sudah bersedia untuk terima kelemahan anda semua, kenapa tidak anda sendiri...!!
pelik... dan sangat unfair bagi orang2 yg tidak pernah sedar pun tentang kelemahan diorang tapi lelaki masih bertahan dgn mereka...memang JERK sungguh...tp tuhan maha adil..aku percaya itu.

Makanya, suatu hari mereka pasti akan merasa apa yg kita rasa kan wahai perempuan2 yg ditinggalkan...hahaha lucu deh..yuk kita tubuhkan persatuan mau?

Diri kau? Couple? Ape pye lagu nih..NEXT..

Lalu kita bangkit..dan hasilnya dalam beberapa minggu ni aku dia semakin kuat..tambah2 dalam bicara soal hati..bgaimana untuk istiqamah pada semua ujian yg diturunkan...
Sesungguhnya jika Allah inginkan kebaikan pada seseorang itu, maka Dia akan turunkan ujian...jadi kita harus bersyukur kerana kita hampir pada kebaikan Nya bukan??
Lalu orang2 yg kecewa,jgn kamu bersedih..kita antara orang yg terpilih..best kn?
Yg penting jdikan kekecewaan itu sesuatu yg positif tone..cari masa untuk betul2 rapat dengan si DIA. Tuhan kita..

Lalu ceramah pagi ini di akhiri dengan impian kami...ya!!!

3 bulan untuk beli handbag + jam tangan FOSSIL..bagi org2 yg byk komitmen maka kita terpaksa punya terget..lainlah org yg duitnya sentiasa berlebihan...wah!! aku sungguh excited okey..gila taksub okey!

Ada aku kesah???

No comments:

Post a Comment