Tuesday, July 7, 2009

10 things the most I hate about me!

Okey..sehari selepas dapat keputusan berjaya melanjutkan pelajaran
aku semacam penuh kebingungan..wing-wing sentiasa..

1. Tempat aku bukan di Bangi. Lalu tidak dapat melepak kat kopitiam bangi yg banner nye boleh dilihat di PD. Tapi tempat aku ialah di KL..owh..saya tidak familiar jalan nk ke sana. Dlm kepala cuma terbayang yg UKM KL dekat dgn eye on malaysia atau dekat kampung baru..?..tp skarang 'di mata malaysia' itu sudah sudah tiada lg...Mula2 kena survey tempat. Hafal betul2. Dalam masa yg sama masih cuba pujuk abang ukm utk tukar ke Bangi.. Mahu sy pengsan tgh jalan kalau lepas ofis hour meredah jam nk ke KL tiap hari??? Ni belum dpt schedule. Sy mmg suka bayangkan yg buruk dulu, kemudian baru yg baik..Minda kotor..

2. Saya masih menunggu bank call hingga hari ni untuk viva saya. Jika viva sy tidak mahu juga keluar, sy terpaksa cari 'kenari' merah untuk terbang ke KL hari2. Ini adalah desakan hidup dan keperluan. Jadi saya harus berjuang.. sungguh2 berjuang..Okey itu hari sabtu punya jadual. Jadi perjumpaan dgn gadis2 organizer alumni terpaksa dibatalkan..Sory kawan2. Dila sgt busy..Minggu depan. InsyaAllah..Anything, talk to my PA.

3. Mengumpul segala maklumat tentang pinjaman pelajaran. Akhirnya aku akan mempunyai hutang juga. Sungguh beruntung sebab masa time Dip dulu, tidak perlu guna pinjaman. Sbb kita ditaja. Jadi utk degree, terpaksa lah...Kumpul..nanti satu hari aku mau bercuti untuk settle kan semua nih!

4. Memang busy memikir itu ini, hati dan fikiran mcm x mahu bg chance untuk lupakan dia. Sempat-sempat je fikiran ni snap memory lepas-lepas.. Kemudian menggigil sbb x mampu terima kenyataan. Bukan. Saya mampu terima. Cuma, saya perlukan masa. Masa juga faham..Tp saya nampak, saya rasa, tuhan sedang tolong saya..betul!! Kadang-kadang sy sedar memang sy jarang ingat dia lg.. Syukur kan? Sangat... The most hated, Sebab tu ia berwarna merah! ngeee ;p

5. Sambil-sambil buat kerja, suka intai-intai blog orang. Tumpang bahagia sbb ada blog yg entry nya tak pernah tulis ttg problem..semuanya happy2 aje..bole ke mcm tu? Mungkin la..tp sangat positif kan mereka..? Saya macam makin faham ape fungsi blog dan macam mana nk tambah duit guna blog..My Open Secret.. Tunggu saja progress anda..huhu!

6. Sekarang atau sehingga pertengahan tahun depan, saya memang tidak boleh ada boyfriend! Kusut membayangkan hidup yg x berapa teratur ni dgn kehadiran bf kan? Biar semuanya berjalan lancar dulu..haha..statement ni lucu!

7. Saya terpaksa lupakan untuk proses penukaran atau penambahan harta benda seperti handphone atau beg dan jam tangan fossil atau trip ke Bandung buat sementara waktu. Sedih...xpe. Sementara waktu je.. ;(

8. Saya sangat rindu untuk demam. Jangan doa yg bukan-bukan dila!!!!...Ye..saya dh lama tidak demam. Kalau dmm, bole mc dan berehat dirumah.. Tp sy suka sihat. Sebab banyak yg nk diuruskan...

9. Kawan yg aritu kawen bilang, bila mau melawat pengatin lama? Ye..maaf. Semenjak perkahwinan kamu yg aku x dapat datang tu, aku dh lama tak pulang ke kampung...
Maaf lah ye.. tunggu musim buah kot..

10. Cuti yg dah habis kira, bertambah lagi...grrrr!! Syakirah, aku perlu pinjam buku p/s : I Love U tersebut...walaupun buku2 yg aku beli belum lagi habis baca. Aku perlu buku lain..atau buku pinjam..




Aku macam perlukan selendang diatas untuk legakan perasaan..tp saya mahu ia 'dihadiahkan' kepada saya...anyone???

Maaf. Saya perlukan rehat....

No comments:

Post a Comment