Wednesday, July 15, 2009

I'm feeling daze today. This is because of what I've just did yesterday.

This is fact..

'Every single action that you take today, will give effect either now or you future'

Ye betul kan. Memang sangat betul. Dan sorang teman baik pun dah pesan, kalau kau buat jugak kau akan menyesal seumur hidup. Tapi aku buat jugak...hehe

And sekarang agak menyesal. But at least I can face the fact now..

Walaupun mula-mula nak berjalan seperti tak mampu. Tapi jalan jelah. Takkan nak merangkak kot.. kalau dia boleh ada kehidupan yg hebat, aku pun boleh ape.. Sekarang aku di fasa yang sangat hebat. Akan menjadi sibuk dan penat gila. Akan terkejar-kejar ke kuliah tiap petang. Akan memerah otak dengan segala assignment dan paperwork. Belum masuk pop kuiz dan segala past year question. Belum masuk isu senior dan junior. Lecturer favorite dan yang pasti aku akan pandai bajet dan kira credit hour serta berapa jam MC dan cuti untuk target masa masa perlu ponteng dan sebagainya..haha

Kehidupan keluarga semakin stabil. Bakal dapat adik ipar tak lama lagi. Dan tak sabar untuk publish cerita ayah dan kambing kambingnya...Bukan kah sangat hebat???

Lagi, aku bertambah sedar.. Bila saat genting macam ni orang yang banyak sokong aku adalah adik beradik, umi, ayah and best friend. Serius. kalau tak der anda semua aku pun tak tau apa jadi dengan aku. Banyak sangat aku terhutang budi dan body.. ;p

Rasa seperti buang masa je selama ni ingat benda yang nonsense. Nothing. Useless. Mess! Yes, but the truth is, I'm just freakin a mess!

Believe in this, the sun will shine our yard too! Allah itu maha adil.

Disebabkan tindakan buruk yang kita ambil di masa lalu jadi kita harus face of what ever the result today. Hamik lah. Dah dulu itu yang kau pilih.. Okey saya redha.. Cuma sila beri saya masa dan sedikit ruang untuk betul betul dapat terima tentang apa yang saya dah buat dulu..

Di kawasan perumahan 'elit' saya ada satu gerai burger yang agak enak untuk di rindui tiap malam. 'Burger Najmi'.. Servis nye sangat bagus. Siap ada delivery lagi. So kalau tengah malam rasa nak gemukkan badan, call je. After 10-15 minit pintu anda akan diketuk dan burgernye dah siap untuk dimakan. Tapi bayar dulu. Sebijik RM2.00je. Tak mahal langsung kalau compare dengan double cheese Mc D kan.. Apsal tetiba je saya mesti promote burger Najmi??? Sebab saya lapar sekarang dan rasa nak makan burger tu plak.. tiada foto untuk di attached. kalau tak ia akan buat anda semua meleleh ayaq liuq tak terkata..ngeee...




Semalam saya main 'kertas beracun' dengan anak jiran depan rumah. Asal permainan ini ialah 'kotak beracun' Tp sebab tiada kotak yg sesuai untuk digunakan, saya ganti dengan gulungan surat khabar. Mirra Nasihin, adiknya Naufal dan Muhammad Danish disokong dengan playlist handphone oleh Apip. Okey, kalau kita orang dewasa, mesti sangat takut kalau kita tengah pegang kotak @ kertas tu dan muzik berhenti. Tapi budak-budak ni siap nak pegang lama2 supaya diorang dapat turn untuk buat aksi yang disuruh oleh kertas yg kita cabut tu. Sampaikan turn orang lain, tp semua nk ikut join menari. Haha. Kan bagus kalau saya ada perasaan itu
sampai sekarang. Lucu sekali mereka tu..



Semalam sempat ber 'komeng' dengan sasya yang jauh di Kentucky..haha. Dia tag saya untuk main satu permainan. Grab the neerest book behind you. Eh, dh dekat belakang pulak. Turn to page 56. See the line no 4. And publish AS YOUR STATUS. More weird is more fun. ... Tah..
Tapi the neerest book beside me is AKTA KERJA 1955 (AKTA 265) & PERATURAN-PERATURAN DAN PERINTAH. Sungguh bosan. Nak buat show cause kena ada refrence dari undang-undang. semenjak jadi orang yang bertanggungjawab kira cuti, kena jugak buat show cause..grrrrr!


Hidup mesti diteruskan!

P/S :tiada tittle sebab colum untuk tittle tetiba hilang! masalah komunikasi..

No comments:

Post a Comment