Tuesday, July 28, 2009

Entry yang tiada makna sangat

Kosong. Lapang. Sunyi. Sepi. Nothing.

Tak. Sebenarnya perkataan di atas tiada kena mengena dengan apa yang aku sedang rasa. Sepertinya aku sedang sangat merindui dia. Tapi macam mana nak sampaikan kerinduan tu? Sebab dia dah mati. Dan walaupun aku harap dia tau aku sedang sangat rindukan dia, tapi hakikatnya biarlah dia tak tau. Biar dia tak tahu sebab tak perlu. Aku bukan ada apa-apa hutang tertunggak dengan dia. So tak perlu lah dia tahu. Lagipun sebenarnya dia dah mati. Dah lama jadi debu. Jadi macam mana aku nk sampaikan kerinduan tu? Rindu yang datang time aku senak perut menahan senggugut. Rindu yang datang time aku lapar. Dia rasa ke apa yang aku rasa? Aku harap dia rindu aku juga. Tapi aku rasa tak perlu lah dia rindu. Sebab aku tak perlu rindu dia untuk teruskan hidup. Rindu dia dah tak laku. Dah basi. Dah outdated. Tapi rindu aku ni bila nak habis? Mungkin juga tak habis..Kadang bila dari tingkap bas, aku harap sangat aku dapat nampak dia. Tak kisah dia berdua atau bertiga. Tapi aku nak sangat nampak dia. Tak nak yang khayalan tapi dia yang real. Biar lagi bagus dia tak nampak aku. Tapi aku nak nampak dia. Face the fact itu perlu untuk move on. Ya!! aku sedang berdepan dengan kenyataan. Kenyataan yang dia sudah mati.. Rindu ni dah tak perlu lagi...

No comments:

Post a Comment